Senior Human Resource Assistant

Senior Human Resource Assistant

Habufa Meubelen in Hapert (Noord-Brabant) is het moederbedrijf van de succesvolle meubelmerken Henders & Hazel, XOOON, Happy@Home en het decoratiemerk COCO maison. Met 450 enthousiaste werknemers wereldwijd en honderden dealers in Europa zijn we continu bezig met het ontwikkelen en designen van onze eigen producten voor een breed publiek en het verbeteren van de verkoopresultaten. 

Ons team is ons kapitaal en is zorgvuldig samengesteld uit echte gespecialiseerde vakmensen maar ook uit generalisten die de handen uit de mouwen steken.

Habufa opereert vanuit het Hoofdkantoor in Hapert (220 pers.) en vanuit zijn distributiecentrum in Tholen (80 pers.) wereldwijd met een afzet zwaartepunt in Europa.

Ter aanvulling van ons team zijn op zoek naar een:

(Senior) Human Resource Assistant (M/V) 

die zijn/haar mannetje weet te staan in een no-nonsense, informele organisatie

Functieprofiel:

  • Als Senior HR-Assistant rapporteer je aan de Operationele Directeur die samen met jou en een salaris- en pensioenadministrateur en afdelingssecretaresse de afdeling HR/Secretariaat vormt.
  • Veel dagelijkse HRM taken zijn onderdeel van het takenpakket van de afdelingshoofden die daarbij ondersteunt en begeleid worden door de Senior HR-Assistant.
  • Je hebt een breed takenpakket, zoals totaal (administratieve) ondersteuning en uitvoering op het gebied van in-, door- en uitstroom, salarismutaties, verzuim- en re-integratie, dossieropbouw, (organisatie) ontwikkeling, opleiding, mobiliteit, beoordeling van medewerkers, arbeidsvoorwaarden en wet- en regelgeving inclusief arbo-gerelateerde zaken.
  • Je bent vraagbaak en aanspreekpunt voor zowel medewerkers als leidinggevenden op het gebied van HR en diverse personele vraagstukken.
  • Tevens ben je aanspreekpunt voor onze vestiging in Tholen en wellicht in toekomst wordt dit uitgebreid naar onze internationale kantoren op het gebied van HR.
  • Samengevat komen in deze veelzijdige rol alle facetten van het HR-vak voorbij, zowel organisatorisch, administratief en deels ook op strategisch vlak. 

Tot je takenpakket behoort:

  • opstellen van functie-omschrijvingen;
  • plaatsing van vacatures;
  • contact onderhouden met uitzendbureaus en werving & selectiebureaus;
  • het zelfstandig voeren van sollicitatiegesprekken;
  • administratieve handelingen die bij sollicitaties en aansluitend een indiensttreding horen;
  • Aanspreekpunt leidinggevenden voor alle voorkomende HR vragen
  • Administratieve dossierbewaking;
  • (Digitale)Communicatievoorziening richting medewerkers met behulp van memo’s, bulletins en online plaatsingen;
  • Personeelshandboek en organogram up-to-date houden;
  • Monitoren en bewaken van veiligheid, welzijn en gezondheid van ons team inclusief de RIE;
  • Beheren en behandelen van lopende verzuimdossiers aan de hand van de Wet Verbetering Poortwachter;
  • het onderhouden van contactmomenten met de arbodienst en bedrijfsarts, UWV en het initiëren van maatregelen om verzuim tot een minimum te beperken;
  • Overige (administratieve) HR-gerelateerde taken in afstemming met afdelingssecretaresse;
  • Ondersteunen van de salaris- en pensioenadministrateur met name bij UWV-zaken en mogelijkheid tot verdere ontwikkeling hiervoor is ook een mogelijkheid.

Functie-eisen:

  • Je bent 32-40 uur per week beschikbaar. (geen thuiswerk)
  • Je moet sociaal en communicatief vaardig zijn in de omgang met zeer uiteenlopende karakters en persoonlijkheden en een echte dienstverlenende pro-actieve houding hebben waar anderen zich snel comfortabel bij voelen.
  • Je bent een volwaardig gesprekspartner voor leidinggevenden en hebt een oplossingsgerichte, ondernemende en zelfsturende instelling;
  • Je bent zowel in de breedte van de taken als in de diepte van de taken geïnteresseerd en een echte aanpakker die niet op de klok kijkt en zich wil blijven ontwikkelen;
  • Je krijgt energie van een dynamische, hectische omgeving waar geen dag hetzelfde is;
  • Een grote mate van zelfstandigheid, integriteit, betrouwbaar- en zorgvuldigheid spreken voor zich.
  • Bewezen ervaring in een soortgelijke functie is een must en je beschikt over een relevante MBO+ danwel HBO opleiding bijvoorbeeld P&A.
  • Computerkennis (MS Office) en de omgang met een personeelsadministratie- of verzuimsysteem is sterk ontwikkeld (Habufa maakt gebruik van het tijdsregistratiesysteem protime/pronet en HR systeem Cobra).
  • Standplaats is Hapert maar je bezoekt periodiek onze vestiging in Tholen.
  • De correcte toepassing van de Nederlandse en Engelse taal is daarbij een must, die van de Duitse en/of Franse taal een sterk pre.
  • Ervaring met verwerking van de personeels- en salarismutaties is een pré.Kennis van het Belgisch arbeidsrecht en/of internationale personeelsregelingen is een pré.

Aanbod:

  • Een marktconform salaris met premievrij pensioen.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. 
  • Trainingsmogelijkheden, zowel intern als extern.
  • Werkervaring bij een internationale werkgever.

Locatie: Hapert

Wil je onze nieuwe collega worden?

Stuur je sollicitatie en motivatie naar afdeling P&O via mail secretariaat@habufa.nl

 


11-11-2021
© 2021 All Rights Reserved Terms of Use and Privacy Policy